woensdag 15 januari 2014

'Heerlijk in mijn huispak op de bank zitten'


Vandaag is het tijd voor de derde gastblog van deze week, Cindy Derks vertelt over haar geluk en over geluksmomentjes uit haar leven. 

Stel jezelf eens voor..
Mijn naam is Cindy Derks, 1e jaars student deeltijd aan de PABO in Tilburg. Hiervoor heb ik de opleiding Pedagogiek succesvol afgerond.
Wat betekent geluk voor jou?
De december maand is altijd een van de gezelligste maanden van het jaar. De warmte die je binnen voelt door een kerstboom en alle versieringen maakt altijd weer dat je graag door wind en weer naar huis wilt. Nu deze maand voorbij is, vind ik het altijd een donker gat. De kerstboom gaat weer de deur uit en de gezellige lampjes verdwijnen overal uit de huiskamers.

Wat is voor jou een geluksmomentje?
Januari is voor mij altijd een erg drukke maand waarin ook nog vaak een winterdipje komt kijken. Als alle drukte even een avondje weg is dan kan ik heerlijk in mijn huispak op de bank zitten met een wijntje, een echt moment om te genieten en om stil te staan bij alles wat we hebben. Op zo’n avond lijkt de winter toch nog niet zo erg. Zo zie ik de kinderen voor me die gillend van plezier een sneeuwballen gevecht houden, daar zou ik uren naar kunnen kijken, zelfs buiten in de kou.

Ondanks deze geluksmomenten die ik in januari beleef vind ik het toch altijd fijn om te beseffen dat de carnaval na deze gure maand weer voor de deur staat en daarna de zomer weer komt kijken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...