maandag 6 januari 2014

Run, ran, run!

Woehoee, de eerste wedstrijd van het jaar zit er alweer op! I did it! Yes, gisteren heb ik tijdens de Nieuwjaarsloop van atletiekvereniging Orion de 5km gerend! Het ging niet super maar ik ben over de streep gekomen, met een tijd van 36 minuten en 4 seconden. Al met al ben ik toch tevreden maar het kan beter.
Sinds 4 maanden ben ik twee keer in de week aan het rennen om in maart de 10 kilometer te kunnen rennen tijdens de Venloop. Gisteren was de eerste wedstrijd ter voorbereiding op de 10km. Een wedstrijd van 5 kilometer stond op het programma. 's Morgens had ik toch de nodige zenuwen die me het eten niet al te makkelijk maakten, ik kreeg met moeite een broodje naar binnen.

Rond een uur of 10 ben ik met de fiets richting de Boekend gegaan waar de wedstrijd plaatsvond. Allereerst moest ik het startnummer ophalen in de Boostenhof, nummer 2 was mijn startnummer (beetje te fanatiek geweest met inschrijven). Na mijn chip bevestigd te hebben aan mijn schoen en het startnummer aan het t-shirt vastgespeld te hebben begon de warming up.

Samen met mijn personaltrainer (lees: papa), ben ik begonnen aan de warming-up. Na 10 minuten waren we klaar en ben ik richting het startvak gelopen. Zo'n 100 meter vanaf de finish stond pap aan de kant om vanaf hier met mij mee te rennen en mij te supporten tijdens het rennen. Hier bof ik toch wel erg mee want zonder hem was het een stuk zwaarder geweest!

Er zijn genoeg redenen om deze week weer vrolijk verder te trainen, mijn conditie verder te verbeteren en de volgende keer een snellere tijd neer te zetten. Je moet tenslotte altijd optimistisch blijven :). Want als je fit bent, voel je je lekkerder en ben je een gelukkiger mens!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...