maandag 6 januari 2014

It's all in the money!

Zit je eindelijk rustig en wel voor de televisie is het alweer tijd voor het reclameblok, gruwelijk irritant! Althans dat vind ik, zit ik net lekker onder de dekens met een kop thee te kijken naar mijn lievelingsserie, en net nu het spannend wordt begint het reclameblok, wat een timing.

Soms blijf ik kijken, soms ga ik even wat anders doen of zap ik verder naar een ander zender. Dit keer bleef ik zitten en keek ik maar weer naar die soms vervelende, saaie of grappige reclames die ik allemaal al honderden keren gezien had omdat ik net lekker zat. Tijdens het reclameblok zag ik een reclame voorbij flitsen die ik nog niet eerder gezien had. Afzender Staatsloterij.


Geld maakt gelukkig, in de commercial van de Staatsloterij is te zien dat geld gelukkig maakt (klik hier voor de commercial). De mensen die gelukkig worden van geld zijn mensen die materialistisch zijn ingesteld, zodra ze geld hebben investeren ze dit iets materialistisch. Geluk zit voor iedereen in iets anders, en dat is ook zeker niet verkeerd.

Vanaf de zeventien seconden vind ik dat de commercial pas écht interessant worden. Dit komt door de zin: 'Geld maakt gelukkig als je het deelt met anderen'. Dit is een bijzonder mooie boodschap. Het feit dat de afzender de ontvanger ervan bewust wilt maken dat je geluk ook kunt delen met anderen is een hele mooie gedachten. Geluk vermeerderd zich als je het deelt.

Tijd om naar de winkel te hollen en een staatslot te kopen, de trekking is altijd de 10e van de maand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...