donderdag 16 januari 2014

'Wat bof ik toch met zo'n leuke studie'

De vierde gastblog komt van mijn nichtje Mara, zij vertelt over haar hobby's die haar een gelukkiger mens maken.

Stel jezelf eens voor...
Mijn naam is Mara Binner, met veel plezier volg ik het eerste jaar van de opleiding leraar basisonderwijs aan de Fontys in Venlo.

Wat betekent geluk voor jou?
Natuurlijk heb ik, zoals ieder ander mens, geluksmomenten. Zo'n momenten waarbij je je helemaal top voelt. Ik heb zo'n momenten als ik bezig ben met mijn toekomstige baan: leraar. Ik vind het heerlijk om voor de klas te staan, om die kinderen te zien lachen en om complimentjes te krijgen. Daar krijg ik echt een kick van en dan denk ik: wat heb ik toch geluk en wat bof ik toch met zo'n leuke studie.

Wat zijn voor jou geluksmomentjes?
Tijdens het uitoefenen van mijn hobby beleef ik ook geluksmomentjes.. musical spelen en zingen. Ik mag spreken van geluk, dat ik zo'n mooi stem gekregen heb. Al wil ik dat zelf nooit geloven, maar dat krijg ik van anderen te horen. Dan voel ik mij echt gelukkig. Verder word ik heel gelukkig van afspreken met mijn familie en vrienden, de mensen die jou lief hebben en de mensen die echt om jou geven.

Ik heb ongeveer zeven vriendinnen waarmee ik al zes á zeven jaar bevriend ben en die ook echt geven om wie ik ben. Zij kijken ook niet naar mijn mindere goede kanten, maar naar mijn goede kanten. Daar ben ik trots op. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest met zulke goede vrienden, vooral in tijden dat je ze nodig hebt. Verder ben ik een heel gelukkig mens, ik sta ondanks alle belemmeringen en pijnlijke momenten positief in het leven en ik hoop dat dat voor altijd zo zal blijven, want positief blijven in het leven, daar word je écht gelukkig van!

1 opmerking:

  1. Leuke blog! Er zit een foutje in de eerste zin van de inleiding ;)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...