maandag 13 januari 2014

'Olifantjes brengen geluk als je ze geeft'


Vandaag gaat de week van de gastblogs van start. Elke dag komt er een gastblog online waarin de gastschrijver schrijft over zijn of haar betekenis van geluk en wat zijn of haar geluksmomentjes zijn. Enjoy!

Stel jezelf eens voor..
Mijn naam is Anne Ummenthun, 3e jaars studente marketing communicatie bij de Gilde opleidingen in Venray. In de weekenden werk ik met veel plezier bij ons familiebedrijf Bakkerij J. Ummenthun waar ik ook de marketing en communicatie voor verzorg.

Wat betekent geluk voor jou?
Voor mij betekent geluk: gezond zijn. Met geld valt veel te kopen maar je gezondheid is een ander ding. En geluk zit in een klein hoekje. De klant die je op zaterdag helpt en die vraagt naar hoe jouw dag was i.p.v. andersom. Een knuffel op het juiste moment of omdat je het nodig hebt. Waardeer de kleine dingen en dan zal geluk je vanzelf vinden.

Wat is voor jou een geluksmomentje?
In 2010 was ik in Parijs met mijn lief. Ik wilde dolgraag naar de Joodse wijk want onze ANWB Parijs reisgids gaf aan dat het daar te doen was. De hele wijk afgelopen maar niets moois gevonden. Tot aan het laatste straatje. Hier was een piepklein winkeltje met zelf bedrukte biologische t-shirts (hoe een shirt biologisch kan zijn vraag ik me nog steeds af maar goed). In dit winkeltje hadden ze naast t-shirts ook handgemaakte sleutelhangers. En aangezien ik eigenlijk voor een mini-vliegtuig ging, zag ik een olifantje hangen. Mijn lief maar eens lief aangekeken en gevraagd of ik deze mocht hebben. Mijn lief kan natuurlijk niet weigeren en zei braaf 'ja'. Bij het afrekenen van zijn t-shirt en mijn olifantje erachter komen dat het mini-olifantje €20,00 kost is toch vrij veel. Maar mijn lief zei: Olifantjes brengen geluk als je ze geeft. En vandaar dat ik nu bijna 4 jaar een olifantje aan mijn sleutelbos heb hangen. Voor mij een geluksmomentje omdat het niet om het geld ging maar om het gebaar (ik heb trouwens maar niemand ooit verteld dat mijn mooie olifantje €20,00 kost want mijn lief zou voor gek worden verklaard).    

Het geluksolifantje aan de sleutelbos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...